nyujtas

Hogyan hat a jóga?

A jóga egy elme és test gyakorlat. A jóga különböző stílusai a fizikai testtartásokat, a légzéstechnikákat és a meditációt vagy a relaxációt ötvözik.

A jóga egy ősi gyakorlat, amely Indiából származhat. Mozgást, meditációt és légzéstechnikákat foglal magában a mentális és fizikai jólét elősegítése érdekében.

A jógának több fajtája és számos tudományága létezik a gyakorlaton belül.

Ez a cikk a jóga történetét, filozófiáját, egészségügyi és wellness-előnyeit, valamint különböző ágait vizsgálja.

Mi a jóga?

A jóga egy ősi gyakorlat, amely fizikai pózokat, koncentrációt és mély légzést foglal magában.

A rendszeres jógagyakorlás elősegítheti a kitartást, az erőt, a nyugalmat, a rugalmasságot és a jó közérzetet.

A jóga ma már világszerte népszerű mozgásforma. Egy 2017-es országos felmérésTrusted Source szerint az Egyesült Államokban minden hetedik felnőtt jógázott az elmúlt 12 hónapban.

Történelem

A “jóga” szó első említése a Rig Védában, egy ősi szöveggyűjteményben jelenik meg. A jóga a szanszkrit “yuj” szóból származik, ami “egyesülést” vagy “egyesülést” jelent.

A jóga több mint 5000 évvel ezelőttre vezethető vissza Észak-Indiába.

Indiai szerzetesek az 1890-es évek végén terjesztették el a jógáról szerzett tudásukat Nyugaton. A modern jógatanítások az 1970-es évekre váltak széles körben népszerűvé a nyugati országokban.

Filozófia

A jóga általános filozófiája az elme, a test és a szellem összekapcsolásáról szól.

A jógának hat ága van. Mindegyik ág más-más fókuszt és jellemzőket képvisel.

A hat ág a következő:

Hatha-jóga: Ez a fizikai és mentális ág, amelynek célja a test és az elme alapozása.

Rádzsa jóga: Ez az ág magában foglalja a meditációt és a jóga nyolc végtagjaként ismert fegyelmi lépések sorozatának szigorú betartását.

Karma jóga: Ez a szolgálat ösvénye, amelynek célja egy negatívitástól és önzéstől mentes jövő megteremtése.

Bhakti jóga: Ennek célja az odaadás ösvényének megteremtése, az érzelmek csatornázásának pozitív módja, valamint az elfogadás és a tolerancia ápolása.

Jnana jóga: A jógának ez az ága a bölcsességről, a tudósok útjáról és az intellektus tanulmányok általi fejlesztéséről szól.

Tantra jóga: Ez a rituálék, a szertartás vagy a kapcsolat beteljesülésének útja.

Az ászanák a Hatha-jóga számos fizikai pózát jelentik. A jógát gyakorló emberek az ászanákat az energia felszabadítására és a kiegyensúlyozatlan csakra stimulálására használják.

Jóga Típusai

A modern jóga a testmozgásra, az erőre, a mozgékonyságra és a légzésre összpontosít. Segíthet a Megbízható forrás a fizikai és mentális jólét fokozásában.

A jógának számos stílusa létezik. Az embernek a céljai és a fittségi szintje alapján kell kiválasztania a stílust.

A jóga típusai és stílusai közé tartoznak:

Ashtanga jóga

Ez a fajta jógagyakorlat az ősi jógatanításokat használja. Azonban az 1970-es években vált népszerűvé.

Az Ashtanga ugyanazokat a pózokat és szekvenciákat alkalmazza, amelyek gyorsan összekötnek minden mozdulatot a légzéssel.

Hatha-jóga

Ez egy általános kifejezés minden olyan jógatípusra, amely fizikai pózokat tanít. A Hatha órák általában a jóga alapvető pózainak szelíd bevezetésére szolgálnak.

Sivananda

Ez a rendszer egy ötpontos filozófiát használ alapként.

Ez a filozófia azt vallja, hogy a megfelelő légzés, a relaxáció, az étrend, a testmozgás és a pozitív gondolkodás együttesen egy egészséges jógikus életmódot eredményeznek.

A Sivanandát gyakorló emberek 12 alapvető ászanát használnak, amelyeket napüdvözletekkel előznek meg, és szavaszanával követnek.

Viniyoga

A Viniyoga a formára összpontosít a funkció helyett, a légzésre és az alkalmazkodásra, az ismétlésre és a tartásra, valamint a szekvencia művészetére és tudományára.

Restoratív jóga

Ez a jógának egy relaxációs módszere. Az ember egy restoratív jógaórán négy vagy öt egyszerű pózt tölt el, és kellékeket, például takarókat és bolerókat használ, hogy mély relaxációba süllyedjen anélkül, hogy a póz tartásakor bármilyen erőfeszítést tenne.

A jóga előnyei

Egy 2012-es felmérés szerintTrusted Source, a jógázó felnőttek 94%-a wellness okokból gyakorolja a jógát.

A jógának számos fizikai és mentális előnye van, többek között:

  • izomerő építése
  • a rugalmasság fokozása
  • a jobb légzés elősegítése
  • a szív egészségének támogatása
  • segít a függőség kezelésében
  • csökkenti a stresszt, a szorongást, a depressziót és a krónikus fájdalmat.
  • az alvás javítása
  • az általános jólét és az életminőség javítása

A jógagyakorlatok megkezdése előtt lehetőség szerint tanácsos konzultálni egy egészségügyi szakemberrel.

Kockázatok és mellékhatások

A jóga számos fajtája viszonylag enyhe, ezért biztonságos az emberek számára, ha jól képzett oktató vezeti a gyakorlatot.

Ritkán fordul előBizonyos forrás, hogy jógázás közben súlyos sérülést szenvedjünk. A jógát gyakorló emberek körében a leggyakoribb sérülések a rándulások és a húzódások.

Az emberek azonban figyelembe vehetnek néhány kockázati tényezőtTrusted Source, mielőtt elkezdenék a jógagyakorlatokat.

Aki terhes, vagy akinek valamilyen fennálló egészségügyi problémája van, például csontritkulás, glaukóma vagy isiász, lehetőség szerint konzultáljon egészségügyi szakemberrel, mielőtt elkezdene jógázni.

Néhány embernek esetleg módosítania kell vagy kerülnie kell néhány jógapózt, amely az adott állapotuk miatt kockázatos lehet.

A kezdőknek kerülniük kell a haladó pózokat és a nehéz technikákat, mint például a fejenállás, a lótuszpóz és az erőteljes légzés.

Egy betegség kezelése során az embereknek nem szabad jógával helyettesíteniük a hagyományos orvosi ellátást, vagy elhalasztaniuk az egészségügyi szakember felkeresését a fájdalom vagy más orvosi probléma miatt.

Összefoglaló

A jóga egy ősi gyakorlat, amely az idők során változott.

A modern jóga a belső békét és a fizikai energiát serkentő pózokra összpontosít. Az ősi jóga nem fektetett akkora hangsúlyt a fittségre. Ehelyett a mentális összpontosítás ápolása és a spirituális energia kiterjesztése körül forgott.

A jógának számos különböző fajtája létezik. Az, hogy ki milyen stílust választ, az elvárásaitól és fizikai mozgékonyságának szintjétől függ.

Bizonyos egészségi állapotú embereknek, mint például az isiász, lassan és óvatosan kell megközelíteniük a jógát.

A jóga segíthet támogatni a kiegyensúlyozott, aktív életmódot.

Leave a Comment